3ds Max

Modelowanie wielokątów 3ds Max – cena

3ds Max to program do modelowania 3D, który wykorzystuje modelowanie wielokątów. Modelowanie wielokątów daje użytkownikom kontrolę nad poszczególnymi siatkami za pomocą współrzędnych X, Y i Z, które pojawiają się jako grupa wierzchołków, krawędzi i ścian. Użytkownik często zaczyna od prymitywnego kształtu, takiego jak prosty wyciągnięty obiekt. Kształt jest następnie dalej definiowany przez dodanie dodatkowych szczegółów, takich jak manipulowanie istniejącymi powierzchniami.

Części modelu 3D

Każda część modelu 3D może mieć przypisaną teksturę. Korzystając z mapowania planarnego i innych przepływów pracy z teksturami, możesz stworzyć nieograniczoną liczbę tekstur. Modele 3D ze szczegółami i teksturami zapewniają świetne renderowanie. Inną podstawową funkcją programu 3ds Max jest możliwość renderowania modeli 3D, czego efektem jest nieruchomy obraz. Studio postaci 3ds Max lub wtyczka Character Animation Toolkit (CAT) to opcje animowania zasobów opartych na postaciach. Studio postaci pozwala animować dwunożne postacie, a dzięki wtyczce CAT możesz tworzyć nieliniowe animacje, symulacje mięśni i inne funkcje związane z ustawianiem postaci.

3ds Max oferuje wszechstronny interfejs, który wyróżnia się na tle konkurencyjnych produktów, takich jak Maya i Blender. (Więcej na ten temat później.) 3ds Max umożliwia użytkownikom aktywowanie większości funkcji programu z wielu elementów interfejsu, co zapewnia bardzo wydajny przepływ pracy. Użytkownicy mogą również dostosować swój interfejs użytkownika na kilka różnych sposobów. Na przykład paski narzędzi i panele poleceń można przenosić, aby usprawnić przepływ pracy. Niestandardowe skróty klawiaturowe, nowe paski narzędzi i przyciski oraz niestandardowe skrypty nagrywania mogą jeszcze bardziej rozszerzyć interfejs.

Profesjonalny poziom pracy

3ds Max ma wszystko, czego potrzeba do pracy na profesjonalnym poziomie, ale jest również świetny dla studentów i entuzjastów. Przykładami profesjonalistów korzystających z 3ds Max są projektanci gier, artyści, architekci i specjaliści od grafiki. Studia gier zazwyczaj używają 3ds Max do tworzenia postaci i innych kluczowych zasobów podczas tworzenia gier. Zasoby te są następnie często importowane do innych programów, aby jeszcze bardziej nadać teksturę. Architekci i firmy projektowe często używają programu 3ds Max do tworzenia grafik koncepcyjnych. Dzięki temu klienci mogą zobaczyć wizualizacje koncepcyjne przed sfinalizowaniem szczegółów projektu.